Klantloyaliteit door beddengoed en badgoed van Bonna Benelux

In de competitieve en dynamische wereld van luxe beddengoed en badgoed, wordt steeds meer gebruik gemaakt van de expertise bij Bonna Benelux. In deze blog leggen wij graag uit, dat meer nodig is dan expertise om van onze klanten ambassadeurs te maken.

1. Begrijp de Behoeften van de Klant

Met zo’n 35 jaar ervaring in de branche, is er bij Bonna Benelux op basis van klantonderzoeken, feedbackformulieren en directe communicatie enorm veel data genereert. Deze data laten we los op de behoefte die de opdrachtgever met ons deelt. Dat betekend vooral goed luisteren door vooral naast- en niet tegenover de opdrachtgever aan tafel te zitten.

2. Een unieke klantbeleving creëren

In het luxere segment, proberen wij kwaliteit weer zintuigelijk te maken. Het woord ‘kwaliteit’ is een container begrip geworden. Wij laten onze opdrachtgevers voordat er ook maar een draad textiel is geleverd, door uitgebreide bemonstering ervaren wat ECHTE kwaliteit is. Zintuigelijke ervaring op laten doen, is één van de USP’s van Bonna Benelux .

3. Maatwerk verzorgen

De hedendaagse markt voor huishoudtextiel is enorm versnipperd. Toeleveranciers moeten daarop in kunnen spelen. Elk marktsegment stelt andere eisen aan alle aspecten van een product. Prijs, kwaliteit, levertijd, verpakking is van segment naar segment verschillend. Bij Bonna zijn we niet anders gewend dan in te spelen op deze dynamiek. Op het gebied van textiel zijn we daarom van (bijna) alle markten thuis!

4. Duurzaamheid als vanzelfsprekendheid

Als er voor duurzaamheid betaald moet worden, zijn de meeste consumenten daartoe niet bereid. Maar de generatie-Z consument, is beter geïnformeerd dan eerdere generaties en ziet duurzaamheid als een vanzelfsprekendheid. Bij ons is dat ook het geval. Het element ‘duurzaamheid’ speelt bij elke onderdeel van onze dienstverlening een grote rol. En is daarbij net zo vanzelfsprekend als bij de consument van morgen.

5. Actief en transparant communiceren

Wat wij onder actieve transparantie verstaan? Nou soms worden we verleid om ingezet te worden voor projecten waar we ontzettend nieuwsgierig naar zijn maar geen verstand van hebben. We hebben – door schade en schande – geleerd ook ‘nee’ te zeggen. We leggen de focus op wat we kunnen. En nemen daarbij onze opdrachtgever mee. En als het even kan, nemen we ze mee naar de fabrieken waar we onze spullen maken.

duurzame beddengoed - goede kwaliteit dekbedovertrek - design dekbedovertrek

Conclusie

Van klant naar ambassadeur… aan het begin van deze blog hadden we het er over. De waardering van ons werk halen wij uit de relatie die op advies van een ‘klant’ van ons gebruik maakt van onze diensten. DAT soort klanten, zijn dus onze ambassadeurs. Het spreekt zich rond zullen we maar zeggen. We citeren maar even Wikepedia:” Mond-tot-mondreclame, ook wel mondreclame, is een term die in de marketingindustrie gebruikt wordt als niet-medewerkers een product of dienst met elkaar positief bespreken en beoordelen.” Dat dus!